Kannattaa säilyttää kuitti! Yleisurheilun MM-mitalisti on vapautettu neljän vuoden dopingpannasta – Syyttömyys todistettiin harvinaisella tavalla
Kuva: Getty Images
Urheilun kansainvälisen vetoomustuomioistuin (CAS) on vapauttanut pituushyppääjä Jarrion Lawsonin dopingpannasta.
Lawson kärysi anabolisesta steroidista Trenbolonesta testissä, joka oli tehty kesäkuun toisena päivänä 2018. Kansainvälinen antidopingtoimisto Wada lätkäisi miehelle neljän vuoden kilpailukiellon.
25-vuotias oli syönyt edellisenä päivänä naudanlihaa japanilaisessa ravintolassa Arkansasissa. Myöhemmin selvisi, että Lawsonin syömä liha oli peräisin tuottajalta, joka käytti karjankasvatuksessa samaa steroidia, josta urheilija kärähti.
Yhdysvaltalainen oli säilyttänyt ravintolakäynnistään luottokorttikuitin, jolla hän pystyi myöhemmin todistamaan ostoksensa. Hänet vapautettiin kilpailukiellosta.
Lawson voitti pituushypyn MM-hopeaa Lontoossa vuonna 2017.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- EM-mitalisti Kristiina Mäkelä teki yllättävän paluun – rooli vaihtui
- Saga Vannisen ympärillä kuohuu – nyt nousi esiin iso kysymys valmentajasta
- Suomen moukarikuningattaret ottivat yhteen – Silja Kosonen tykitti voittoon
- Wilma Heltelän kilpakumppanilta raju päätös – ”mielenterveys tulee ensin”
- Olympialaisissa kilpaillut huippu-urheilija kuoli traagisesti – järkyttävä onnettomuus
- Huima suoritus Malesiassa: suomalainen taisteli maailmanmestariksi
- Suomalaismoukaroijan kausi katkesi karulla tavalla – nyt tuli surullinen ilmoitus
- Ruotsin hiihtotähdet loistavat poissaolollaan – hiihtopomolta tyly viesti
- Hurja vire jatkuu – Emma Tainio tykitti uuden ennätyksen
- Tero Pitkämäen pojat murskasivat vastustajat – kaksoisvoitto ylivoimaisesti