Pikaluistelun kaksinkertainen olympiamitalisti Olga Graf jättää Pyeongchangin kisat väliin. Hän on ensimmäinen kisoista vapaaehtoisesti ulos jäänyt urheilija, venäläismedia uutisoi. Kansainvälinen olympiakomitea KOK hyväksyi venäläisurheilijan kilpailemaan Etelä-Korean olympialaisissa neutraalin lipun alla. Graf ei kuitenkaan aio kilpailla olympialaisissa. Häntä harmittaa se, etteivät lukuisat venäläisurheilijat pääse kisoihin. – Olen iloinen siitä, että KOK näkee minut puhtaana urheilijana. Olen surullinen, koska yli puolet pikaluistelujoukkueestamme ei saanut kutsua olympialaisiin, Graf toteaa tiedotteessaan. – Heidän joukossaan on joukkuekavereitani. Sen takia emme voi osallistua joukkuekilpailuun, 34-vuotias luistelija perusteli. Graf saavutti Sotshin olympialaisissa pronssia 3000 metrillä sekä joukkuetakaa-ajossa.

LUE MYÖS: