Keihäänheiton hallitsevaa olympiavoittajaa ihmetyttää, miksi naiset saavat selvää erityiskohtelua miehiin verrattuna – ”Siinä ei ole mitään järkeä”
Kuva: Getty Images
Keihäänheiton hallitsevaa olympiavoittaja Thomas Röhleriä kummastuttaa miesten keihäänheiton asema arvokisaohjelmissa. Hänen mielestään neuvotteluvaraa ei ole.
Suurimmassa osassa arvokisoista keihään karsinta ja finaali on heitetty peräkkäisinä päivinä. Tulostaso onkin jäänyt yleisesti melko latteaksi.
– Hämmästyttää, ettei meitä urheilijoita konsultoitu lainkaan esimerkiksi Pariisin EM-kisojen ohjelmasta. Päättäjiä ei selvästi kiinnosta, saksalainen lataa Yle urheilulle.
Massaltaan naisia huomattavasti isommat miesheittäjät eivät palaudu 85–90 metrin heitoista yhtä nopeasti kuin 65 metrin nurkilla liikkuvat kilpasiskonsa.
– Siinä, että naiset saavat pidemmän palautumisajan, ei ole mitään järkeä, Röhler jatkaa.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- EM-mitalisti Kristiina Mäkelä teki yllättävän paluun – rooli vaihtui
- Saga Vannisen ympärillä kuohuu – nyt nousi esiin iso kysymys valmentajasta
- Suomen moukarikuningattaret ottivat yhteen – Silja Kosonen tykitti voittoon
- Wilma Heltelän kilpakumppanilta raju päätös – ”mielenterveys tulee ensin”
- Olympialaisissa kilpaillut huippu-urheilija kuoli traagisesti – järkyttävä onnettomuus
- Huima suoritus Malesiassa: suomalainen taisteli maailmanmestariksi
- Suomalaismoukaroijan kausi katkesi karulla tavalla – nyt tuli surullinen ilmoitus
- Ruotsin hiihtotähdet loistavat poissaolollaan – hiihtopomolta tyly viesti
- Hurja vire jatkuu – Emma Tainio tykitti uuden ennätyksen
- Tero Pitkämäen pojat murskasivat vastustajat – kaksoisvoitto ylivoimaisesti