Ranskalainen pyöräilijä Marion Sicot kärsii parhaillaan toissa vuonna saamaansa neljän vuoden kilpailukieltoa jäätyään dopingtestissä kiinni EPO:n käytöstä. Sicot pyrkii kuitenkin lieventämään tuomiotaan varsin omintakeisella perusteella. 29-vuotias Sicot ei sinänsä kiistä EPO:n käyttöä tai väitä rangaistustaan epäoikeudenmukaiseksi. – Ansaitsin sen, Sicot sanoi Blickille. Samalla hän kuitenkin vetoaa siihen, että hän ajautui tilanteeseen jouduttuaan valmentajansa – tai tallin urheilujohtajan – Marc Bracken nöyryyttämäksi. – Hän sanoi, että olen liian lihava. Minun piti joka maanantai lähettää kuva itsestäni alusvaatteissa – sekä edestä että takaa, Sicot kertoi vuosina 2016-19 jatkuneesta käytännöstä, joka oli edellytyksenä hänen jatkamiselleen pyöräilyjoukkueessa ja väittää EOP:n käyttönsä johtuneen näistä vaatimuksista. Nämä kuvat eivät kuitenkaan riittäneet valmentajalle. – Yhtenä päivänä hän pyysi intiimimpejä kuvia; stringeissä, Sicot kertoi ja sanoi siinä vaiheessa päättäneensä viheltää pelin poikki.. Sicot on jättänyt nyt kanteen Brackea vastaan ja syyttää niin häntä kuin toissijaisesti belgialaista Doltcini-Van Eyck -tallia seksuaalisesta häirinnästä ja hänen pudottamistaan joukkueesta sen jälkeen, kun hän kieltäytyi lähettämästä enää uskaliaita kuvia. Brackea vastaan vastaavanlaisia syytöksiä on esittänyt myös 24-vuotias amerikkalainen Sara Youmans.

LUE MYÖS: